QUI SOM
Som un equip de professionals que mitjançant el treball en equip volem aconseguir una coherència i qualitat en les accions educatives, fomentar la col·laboració i participació de totes les famílies i, sobretot establir una bona relació entre escola-família.
L’equip educatiu el formem 9 professionals: una directora, una mestra i 7 tècniques en educació infantil.
ORGANITZACIÓ.
La capacitat màxima de la llar és de 99 places distribuïdes en 6 aules segons l’edat de l’infant: d’1 a 2 anys (3 aules) i de 2 a 3 anys (3 aules).
Cada aula té la seva corresponent tutora, a més a més d’una educadora suport per cicle i la directora encarregada de la coordinació entre família-escola, Ajuntament-escola, equip educatiu i atendre peticions, dubtes i tota mena d’informació, a més d’atenció als infants.
METODOLOGIA.
A la llar treballem pel desenvolupament integral de cada infant, en un ambient acollidor i motivador potenciant la investigació, experimentació, descoberta, aprenentatge … tot jugant.
Potenciem l’autonomia personal sense oblidar la socialització amb les persones del seu context i respectant els valors de convivència.
El nostre principal objectiu és que cada nen/a sigui PROTAGONISTA del seu aprenentatge i el paper de l’adult és SER I ESTAR per als infants.
L’aula està distribuïda per diferents ambients on el nen/a escull quan i a quin vol jugar. Cada espai està pensat perquè ell/a aprengui segons el seu moment evolutiu i el seu ritme individual. Les propostes són diverses i variades: manipulació, creació, llenguatge, descans, moviment, experimentació i joc simbòlic (I2).
AUTONOMIA PERSONAL.
Tot allò que realitzen els infants per si mateixos i els aporta satisfacció i seguretat emocional.
EL JOC.
És fonamental en el desenvolupament infantil. És el protagonista principal de la seva activitat diària.
Amb el joc simbòlic l’infant imita accions de la vida quotidiana, les que es produeixen en el món adult. És un aprenentatge que l’ajuda a conèixer-se a si mateix i a l’entorn social que l’envolta.
L’OBSERVACIÓ, MANIPULACIÓ, EXPLORACIÓ I EXPERIMENTACIÓ.
Estimulen les seves capacitats tot respectant el seu ritme evolutiu i alhora potencien el desenvolupament de la seva imaginació, raonament i creativitat Els infants descobreixen els objectes explorant sensorialment: amb la vista, el tacte, l’oïda, el gust i l’olfacte. Combinant i relacionant els materials que posem al seu abast els infants fan els seus aprenentatges.
HÀBITS I RUTINES.
Els hàbits i les rutines són les pautes que ajuden als infants a estructurar-se i a orientar-se. La seva adquisició els aporta l’autonomia personal, una convivència positiva vers els altres i una seguretat personal i emocional. Són imprescindibles per assolir els nous aprenentatges.
SOCIALITZACIÓ.
És l’aprenentatge que els farà aptes per a la vida social i els permetrà integrar-se en la comunitat en la qual vivim.